Kundeservice

Privatlivspolitik

1. Indledning
Det er vigtigt for os, at du altid skal kunne føle dig trygge, når du giver dine personlige oplysninger til os. Med denne fortrolighedspolitik ønsker vi at vise, hvordan vi sikrer, at dine personlige oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende personoplysninger lovgivning.

Denne privatlivspolitik kan blive opdateret, og du finder den seneste version af vores privatlivspolitik på [Butik]/Privatlivspolitik.

Vi forsøger altid at være så klare som muligt med, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger. Hvis du stadig har spørgsmål om, hvordan vi behandler dine oplysninger efter at have læst denne politik, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

2. Hvem er ansvarlig for dine personlige oplysninger?
Nordbutiker i Sverige AB, firma identifikationsnummer 556908-9385 er ansvarlig for de personoplysninger, du giver os, når du besøger, er i kontakt med eller handler på [Butik].

3. Personlige oplysninger, vi indsamler fra dig
Vi kan indsamle forskellige typer personlige oplysninger om dig, når du besøger vores hjemmesider, bestiller vores produkter via vores e-handel, kontakt vores kundeservice eller på andre måder kontakter os. Eksempler på personlige oplysninger vi indsamler om dig ved disse lejligheder er:
• Navn
• Kontaktoplysninger, som f.eks. Adresse, e-mail og telefonnummer
• Personnummer
• Betalingsoplysninger og oplysninger om den valgte betalingsmetode
• Betalingshistorik
• Andre oplysninger om dit køb, f.eks ordrenummer og valgt produkt
• Tekniske oplysninger om computer, mobiltelefon og andre enheder, der bruges af webstedets besøgende og dens indstillinger, f.eks. Sprog indstilling
• Placeringsoplysninger fra dine mobilenheder, f.eks. mobiltelefon eller tablet
• IP-adresse
• Emne relateret korrespondance, f.eks. De personlige oplysninger, du giver, når du kontakter vores kundeservice

Nordbutiker i Sverige AB behandler kreditkortnumre, men gemmer ikke kreditkortoplysninger. Disse oplysninger gemmes kun af kredit og betalings selskaber.

4. Personlige oplysninger indsamlet fra en anden kilde
Ud over de oplysninger, du giver os selv, eller som vi indsamler fra dig baseret på dine køb, og hvordan du bruger vores tjenester, kan vi også indsamle personlige data fra en anden, såkaldt tredjepart. Nedenfor kan vi indsamle oplysninger fra tredjepart:
• Adresse oplysninger fra offentlige registre for at være sikker på, at vi har den rigtige adresse til dig.
• Kreditvurderingsoplysninger fra kreditvurderingsbureauer, banker eller oplysningsvirksomheder.

5. Hvorfor bruger vi dine personlige oplysninger, og hvor længe vi vil gemme dem
De personlige oplysninger, vi har samlet om dig, bruges til forskellige formål. I dette afsnit forklarer vi, hvorfor vi bruger dine personlige data, giver eksempler på behandlinger, vi udfører for at opfylde formålet og hvilket retsgrundlag vi baserer vores behandling på. Generelt gemmer vi dine oplysninger, så længe oplysningerne er nødvendige for at opfylde de formål, som vi har indsamlet dine oplysninger. Oplysningerne kan også gemmes i den tid, der kræves af gældende lov. For os er det vigtigt, at du ved, hvor længe vi bevarer dine personlige oplysninger. I tabellen nedenfor præciserer vi, hvor længe dine data er gemt.

FormålBehandlinger som udføresJuridisk grundlagopbevaringsperiode
For at kunne administrere din ordre/køb
• Vi leverer dit produkt eller din service, inklusivt at kommunikere med dig om din levering.
• Vi bekræfter din identitet.
• Vi administrerer din betaling (dette omfatter også analyser af hvilke betalingsløsninger vi kan tilbyde dig ved at tjekke din betalingshistorik eller opnå kreditrapporter fra kreditinformation selskaber).
• Vi kontrollerer din adresse fra eksterne kilder f.eks. SPAR, Klarna eller lignende.
• Vi håndterer og kommunikerer med dig i tilfælde af en klage og garanti sag vedrørende dit køb.
Den købsaftale, vi har indgået med dig. Denne samling af dine personlige oplysninger er nødvendige for at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vores forpligtelser ikke opfyldes, og vi er derfor tvunget til at nægte købet. Indtil køb er blevet gennemført (herunder levering og betaling) og for en periode på 36 måneder derefter, med henblik på at behandle eventuelle klager og garanti spørgsmål.
For at opfylde selskabets lovmæssige forpligtelser Vi kan være tvunget til at behandle dine personlige oplysninger for at kunne opfylde juridiske forpligtelser, som krævet i love, domme eller regeringsbeslutninger. Kravene kan gælde for vores produktansvar eller sikkerhed for vores produkter. I disse tilfælde kan vi få behov for at give generel kommunikation og information eller specifik information til dig om produkt advarsler og tilbagekaldelse af produkter. Kravene kan også gælde for vores forpligtelser i henhold til regnskabsloven eller hvidvaskningsloven. Juridisk forpligtelse.Denne indsamling af dine personlige oplysninger er påkrævet ved lov. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vores juridiske forpligtelse ikke opfyldes, og vi er derfor tvunget til at benægte købet. Regnskab loven kræver, at regnskabsoplysninger vil blive gemt i ordentlig stand og i landet i mindst syv år. For øvrige oplysninger gælder indtil købet er gennemført (herunder levering og betaling) og for en periode på 36 måneder derefter.
For at kunne håndtere kundeservice spørgsmål• Kommunikation og besvarelse af spørgsmål til kundeservice via telefon eller i digitale kanaler, herunder sociale medier
• identificering
• Undersøgelse af eventuelle klager og support sager inklusivt tekniske spørgsmål berettiget interesse.
Behandlingen er nødvendig for at imødekomme vores og din legitime interesse i at administrere kundeservice ærinder. Indtil kundeservice ærindet er afsluttet.
For at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forhindre, forebygge og undersøge forbrydelser mod virksomhedenFor at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forhindre, forebygge og undersøge forbrydelser mod virksomhedenberettiget interesse. Vores og din berettiget interesse i at kunne levere / bruge sikre produkter og undersøge mistænkte forbrydelser. Indtil sagen er afsluttet.
For at kunne levere tjenesten Mine sider / Din Ordre• Oprettelse af login-funktion
• Sikre din identitet
• Vedligeholdelse af nøjagtige og opdaterede oplysninger
• Muligheden for at følge din købs og betalingshistorik. Denne samling af dine personlige data er påkrævet for at vi kan opfylde vores forpligtelser til at levere tjenesten "Mine sider/Din ordre".
Hvis oplysningerne ikke gives, kan vores forpligtelser ikke opfyldes, og vi er derfor tvunget til at nægte dig tjenesten "Mine sider/Din ordre". Indtil tjenesten slutter. Det kan gøres manuelt af kunde eller automatisk i inaktivitet i en periode på 36 måneder.
For at kunne udføre og håndtere deltagelse i konkurrencer og arrangementer• Kommunikation før og efter deltagelse i en konkurrence eller begivenhed, f.eks. bekræftelse af meddelelser, spørgsmål eller evalueringer.
• Identificering.
• Valg af vinder og formidling af eventuelle gevinster.
Berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for at tilgodese vores og din berettigede interesse i at styre din deltagelse i konkurrencer og/eller arrangementer. I løbet af den tid som konkurencen/eventet (inklusive evaluering) pågår.
For at kunne markedsføre os, vores produkter og tjenesterVi gør direkte markedsføring via email og sociale medier med generelle kampagner, specifikke tilbud eller invitationer til arrangementer. Til markedsføring, der sker via cookies, henviser vi til vores cookiepolitik. Berettiget interesse. Vi sender kun nyhedsbreve til kunder, der har aktivt valgt at tilmelde sig nyhedsbrevet eller som har accepteret dette i forbindelse med at have købt hos os.Kan opsiges til enhver tid af kunden. Mailkommunikation slettes automatisk efter inaktivitet i en periode på 24 måneder. Om cookies henviser vi til vores cookiepolitik.


6. Profilering
Til nogle formål, segmenterer vi data baseret på udvalgte oplysninger fra vores kunders køb. Det betyder, at vi ikke får nogen større kundeindsigt om hvad du gør uden segmentering, for at vi skal kunne få et bedre indblik i, hvordan forskellige kundegrupper oplever vores tjenester og produkter. I disse tilfælde bruger vi begrænsede kundedata som købs historie, alder, køn og postadresse. Dette er sagen når vi udføre analyser og kigger på data for at vurdere, udvikle og forbedre vores service og produkter, til dele af vores markedsføring og nogle gange når vi giver fordele og tilbud til vores kunder.

7. Hvordan vi videregive dine oplysninger til andre virksomheder
I de tilfælde hvor det er nødvendigt for os at kunne tilbyde vores tjenester, deler vi dine personlige oplysninger med selskaber der er såkaldte. persondata assistenter for os. persondata assistenter er et firma der behandler oplysningerne på vores vegne og i overensstemmelse med vores instruktioner. Vi har persondata assistenter som hjælper os med dette:
1. Transport (logistik virksomheder og speditører).
2. Betalingsløsninger (kortindløsere virksomheder, banker og andre betalingsudbydere).
3. Marketing (print og distribution, sociale medier, mediebureauer eller reklamebureauer).
4. IT-tjenester (virksomheder, der håndterer de nødvendige operationer, teknisk support og vedligeholdelse af vores it-løsninger).

Når dine personlige oplysninger deles med en persondata assistent, er det kun til det formål som vi indsamler informationen, såsom for at opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen.

Vi kontrollere alle persondata assistenter for at sikre at de kan yde tilstrækkelig garantier for personoplysningernes sikkerhed og fortrolighed. Vi har skrevet aftale med alle persondata assistenter, hvor ved de garantere sikkerheden for de personoplysninger der behandles, og forpligter sig til at overholde vores sikkerhedskrav samt begrænsninger og krav til internationale overførsler af personoplysninger.

Vi deler også dine personlige oplysninger med visse virksomheder, der er selvstændige personoplysnings ansvarlige. At virksomheden er selvstændig ansvarlig for personoplysninger betyder, at det ikke er os, der kontrollerer, hvordan oplysningerne til virksomheden skal behandles. Selvstændige personoplysnings ansvarlige som vi deler dine personoplysninger med er:
1. Offentlige myndigheder (politiet, det danske skattevæsen eller andre myndigheder), hvis vi er forpligtet til at gøre det ved lov eller mistænkt kriminalitet.
2. Virksomheder, der leverer almindelig godstransport (logistikvirksomheder og speditører).
3. Virksomheder, der tilbyder betalingsløsninger (kortindløsere virksomheder, banker og andre betalingsudbydere).

Når dine personlige oplysninger deles med et firma, der er selvstændigt ansvarligt for personoplysninger, gælder det selvstændige firmas privatlivspolitik og personoplysninger.

8. Cookies
Når du besøger vores hjemmeside anvender vi cookies, du finder mere information om hvordan vi behandler cookies på vores cookiepolicy.

9. Dine rettigheder
Nordbutiker i Sverige AB er ansvarlig for at sikre, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Når vi behandler dine personlige data, har du visse rettigheder. Her er en gennemgang af, hvem disse rettigheder er, hvad de mener og hvordan du udøver dem.

Vi stræber efter at være åbne med, hvordan vi behandler dine oplysninger. Hvis du ønsker at få indsigt i de personlige data, som vi gør i forhold til dig, har du ret til at anmode om adgang til dine oplysninger. Hvis vi modtager en anmodning om adgang, kan vi bede om yderligere oplysninger for at sikre, at vi sender oplysningerne til den rigtige person.

Har vi inte dina senaste uppgifter eller behandlar vi felaktiga uppgifter om dig? Då kan du begära att dina personuppgifter rättas.

Du har ret til at anmode om, at dine personlige data slettes eller begrænses, f.eks hvis du mener at dine personlige data behandles i strid med gældende lovgivning. Husk, at vi måske har ret til at afvise din anmodning, hvis der er juridiske forpligtelser, der forhindrer os i straks at slette visse personlige data. Disse forpligtelser stammer fra regnskabs- og skattelovgivningen, bank- og hvidvaskning lovgivningen, men også fra forbrugerlovgivningen. Det kan også ske, at behandlingen er nødvendig for at vi kan bestemme, hævde eller forsvare juridiske krav. Skulle vi forhindres i at imødekomme en anmodning om sletning, vil vi i stedet blokere de personlige data fra at kunne bruges til andre formål end det formål, der forhindrer den ønskede sletning.

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling (f.eks. Behandlingen baseret på vores berettigede interesser). Dine personlige data må ikke behandles til direkte markedsføring, hvis du protesterer mod sådan behandling. Hvis du protesterer mod vores direkte marketing, vil vi stoppe med alle former for marketing og tilbuds post og mails til dig.

Du har ret til at protestere mod en beslutning, der er truffet gennem automatiseret behandling, når dette har juridiske konsekvenser eller i væsentlig grad påvirker dig på en lignende måde. Dette gælder dog ikke, hvis afgørelsen f.eks er nødvendig for indgåelse eller udførelse af en aftale med dig (f.eks. for kreditansøgninger).

For den behandling, vi udfører på grundlag af vores aftale med dig, eller hvis du har givet dit samtykke til en bestemt behandling, kan du anmode om at få de oplysninger, du har leveret, overført til en anden personoplysnigs ansvarlig. såkaldt Datarapportering. En forudsætning for dataportabilitet er, at transmissionen er teknisk muligt og kan automatiseres.

Hvis du mener, at vi håndterer dine personlige oplysninger forkert, har du også ret til at indsende din klage til Datatilsynet/Integritetsbeskyttelse Myndighed.

10. Vi beskytter dine personlige oplysninger
Vi använder IT-system för att skydda sekretessen, integriteten och tillgången till personuppgifter. Vi tager særlige forholdsregler for at beskytte dine personlige oplysninger fra ulovlig eller uautoriseret behandling (såsom uautoriseret adgang, tab, ødelæggelse eller skade). Kun de personer, der rent faktisk har brug for at behandle dine personlige data for at vi kan opfylde vores angivne formål, har adgang til dem.

11. Datatilsynet er tilsynsmyndigheden
Datatilsynet har ansvaret for at overvåge anvendelsen af lovgivningen, og enhver, der mener, at et firma håndterer personoplysninger på en forkert måde, kan indgive en klage til Datatilsynet.

12. Kontaktoplysninger
Tøv ikke med at kontakte os, hvis du har spørgsmål om denne privatlivspolitik, behandlingen af dine personlige oplysninger eller hvis du ønsker at anmode om et registrer uddrag. Du kommer til os på:

Nordbutiker i Sverige AB
Gösvägen 28
76141 Norrtälje
E-mail: info@nordbutiker.se
Tel: 89873084
+45 89 87 30 84
Telefontider
Man-Tors 10-12, 13-15
Fredag 10-12, 13-15
CVR.nr: 38385739
En del af Nordbutiker